
Automatisk rapportering af alle former for informationer fra e-conomic
– mulighed for både standardiseret og specialdesignet rapportering
Få leveret det data der er brug for – lige præcis når der er brug for det
Rapport BOT giver din virksomhed ubegrænset adgang til alt data i e-conomic og automatisk rapportering på baggrund af virksomhedens data i e-conomic. Rapport BOT bruger ikke kun API integration til e-conomic – den har ekstraordinær adgang til alt data, da robotten kan logge direkte ind i selve e-conomic og finde alle informationer, trække rapporter med mere på samme måde som et menneske – bare automatisk uden behov for menneskelig involvering i dagligdagen.
Få reduceret omkostninger til ensartede opgaver med udtræk af vigtige informationer fra e-conomic, frigør de menneskelige ressourcer og nedbring mængden af kedelige opgaver på din menneskelige regnskabsansvarliges skrivebord, så du nemmere kan fastholde vigtige mennesker i virksomheden.
Rapport BOT kan trække data og rapporter fra e-conomic direkte ud i Google Sheet, så din virksomhed derfra kan forbinde data med virksomhedens foretrukne Dataanalyse- og Datavisualiserings værktøjer, som eksempelvis Power BI, Looker Studio, Plecto med flere (vælg selv). Robotten kan også sende alle rapporter i faste intervaller via e-mail til en eller flere modtagere i din virksomhed.
Behov for skræddersyet løsning?
De standardiserede funktioner i Rapport BOT (som du kan se herunder) er frit tilgængelige for alle abonnenter. Står du med et ønske om et specifikt dataudtræk til en rapport der ikke er indeholdt i de standardiserede muligheder, som Rapport BOT medfører i e-conomic, så kan du tilkøbe en videreudvikling af robotten, således den kan håndtere netop din case – har din virksomhed eksempelvis brug for, at få kombineret data fra flere rapporter der kan trækkes i e-conomic, forskellige CSV filer der kan hentes ud fra e-conomic eller flere forskellige opslag der kan laves i e-conomic, så kan vi lære robotten en ny metode til dataudtræk og databehandling, således den også kan håndtere dette behov automatisk for din virksomhed.

Rapport BOT arbejder direkte inde i e-conomic ligesom et menneske, hvor den kan indbyggede rapporter automatisk, lave opslag i data og udlæse CSV filer.
Når robotten henter data og rapporter ud fra e-conomic, så kan den gemme alt data i et fast Google Sheet projekt, som den ajourfører med ny frisk data hver gang den arbejder. På den måde kan din virksomhed (via Google Sheet*) skabe forbindelse mellem virksomhedens data og et hav af Dataanalyse- og Datavisualiserings systemer, som eksempelvis Microsoft Power BI, Looker Studio (kan bruges gratis), Plecto og mange flere.
*Google Sheet er internationalt set en mere udbredt løsning end e-conomic. Når virksomhedens data hentes over i Google Sheet kan de derfor nemt integreres direkte med et hav af smarte løsninger, som har direkte integration til Google Sheet.
Rapport BOT kan sende den eller de ønskede rapporter med data fra e-conomic direkte via e-mail til en eller flere modtagere. Den kan sende friske rapporter i lige præcis det interval der er behov for, uanset om det er dagligt, ugentligt, månedligt eller noget helt fjerde.
Findes informationen i e-conomic, så kan Rapport BOT finde den og trække den ud. Din virksomhed kan tilkøbe udvikling af skræddersyede dataudtræk til egne former for rapporter over data fra e-conomic. Skræddersyede rapporter koster et éngangsbeløb til udvikling samt et tillæg til det løbende abonnement for den løbende drift.
Har virksomheden behov for, at få en tilpasset* periodeopdelt saldobalance hevet ud af e-conomic og eventuelt tilsendt til udvalgte e-mail modtagere i faste intervaller, så klarer Rapport BOT nemt dette. Samtidig sørger robotten også for at opdatere et fast Google Sheet med de friske data, så rapport modtagerne nemt kan arbejde videre med informationerne i rapporten.
* Med tilpasset menes eksempelvis, at udvalgte konti fra saldobalancen kan inkluderes i rapporter, mens andre konti kan udelades.
Rapport BOT kan lave en periodeopdelt version af “Omsætningsstatistikken” fra e-conomic. Rapporten kan vise de samme informationer, som omsætningsstatikken og sammenligne ligeså mange perioder der er behov for i præcis det interval der ønskes (dage, måneder, kvartaler, år).
Som en EKSTRAORDINÆRT LÆKKER feature gør Rapport BOT også det, at den laver en særskilt fane / tabel i rapporten, som indeholder en beriget version af ALLE fakturalinjer der er blevet faktureret i e-conomic aftalen.
I denne berigede udgave af alle fakturalinjer fra e-conomic er indeholdt ALLE INFORMATIONER om salget. Det vil sige stamdata om fakturaen, hvori fakturalinjen indgår. Stamdata om kunden, kundegruppe, varen, varegruppe samt om evt. medarbejder der er tilknyttet salget.
På baggrund af denne tabel med beriget salgsdata kan din virksomhed bygge egne rapporter og lave analyser om alt vedrørende det fakturerede salg i e-conomic – eller få os til at bygge en skræddersyet tilpasning der viser præcis den information om salget der er brug for.
Har ledelsen eller virksomhedens regnskabsansvarlige behov for, at have et løbende ajourført overblik over de samlede kundetilgodehavender eller tilgodehavender hos specifikke kunder, så kan robotten automatisk sende dette overblik i form af debitorsaldolister pr. e-mail i det ønskede tidsinterval (dagligt, ugentlig, månedligt m.m.)
Rapport BOT kan til bogholderen der skal holde styr på posterings mængder og bilags mængder lave en detaljeret perioderapport, som viser udviklingen måned for måned i antal bilag og posteringer.
Bilagsrapporten er opdelt i de bilagstyper, som e-conomic har defineret og rapporten viser antal unikke bilagsnumre af hver type måned for måned.
Posteringsrapporten viser et samlet overblik over antal posteringer på hver enkelt finanskonto måned for måned (i en saldobalance lignende opstilling – bare med antal posteringer i stedet for saldo).
Denne rapport benyttes oftest af virksomheder der leverer bogholderiydelser, som skal give tilbud til en ny potentiel klient eller som skal følge op på bilagsmængder hos en eksisterende klient, der har fået en fast pris baseret blandt andet på bilagsmængder.
Rapporterne hentes automatisk ud i Google Sheet (Excel), så der er mulighed for at arbejde videre med data ved behov.
Menneskelig regnskabsansvarlig vælger præcis hvad robotten skal gøre og hvornår den skal gøre det. Til dette er der desuden fri adgang til ubegrænset praktisk hjælp fra Officebot Supportteam.
Robotten kan løse alle former for opgaver med indsamling af data fra e-conomic for den regnskabsansvalige i din virksomhed og den kan indstilles på flere forskellige måder, så det den gør matcher præcis med behovene i din virksomhed. Du står aldrig alene, når du vil ændre i indstillinger og opsætninger i din robot. Officebot Support teamet hjælper dig gerne med alt ned til mindste detalje. Fang supporten på telefon hverdag fra 9 – 14 på telefon 70 71 22 58 eller skriv direkte til supporten på info@officebot.dk
Opstart koster ét samlet engangsbeløb på 5.000 kr. ex. moms pr. e-conomic aftale (det vil sige indlendende opsætninger og oplæring i brug).
Udvikling af skræddersyede dataudtræk / rapporter koster ét engangsbeløb til udvikling og efterfølgende et fast tillæg til det månedlige abonnement.
Prisrammen for éngangsbeløbet til udvikling af et eventuelt skræddersyet dataudtræk starter fra 2.500 kr. ex. moms og går op til maksimalt 25.000 kr. ex. moms (ca).
Såfremt det skræddersyede dataudtræk (rapporten) ikke kan leveres indenfor denne prisramme, så vil det oftest være det ensbetydende med at projektet ligger for langt væk fra vores kerneprodukt i Rapport BOT (og vi vil derfor ikke kunne stå for drift af løsningen efterfølgende).
Abonnement faktureres kvartalsvis.